مقالات

تفاوت گیربکس خورشیدی استوک و دست دوم

گیربکس خورشیدی استوک چیست؟

اولین چیزی که به ذهن هر کسی بعد از شنیدن کلمه استوک به ذهنش میرسد محصولات دست دوم و کارکرده می باشد و این مورد در بازار ایران و بین مشتریان خیلی زیاد دیده میشود . کلمه استوک به معنی کالاهایی می باشد که یا هیچ کارکردی ندارند یا کارکرد آنها در حد بسیار کم و در حد نو می باشد و اصلا دست دوم نیست . این کالاها همگی یا در انبارهای کارخانجات دپو شده بوده اند تا روزی به جای محصولات داخل خط تولید جایگزین شوند اما با پیشرفت تکنولوژی یا گسترش خط های تولید دیگر نیازی به این کالاهای دپو شده نمی باشد ، به همین دلیل این کالاها از کارخانه خارج شده و به کشورهای جهان سوم فروخته میشود

با توجه به اختلاف قیمت بالای این کالاهای استوک با کالای اورجینال و اصل ، صرفه اقتصادی بیشتری دارد . اما کالاهای دست دوم همگی به مدت های نامعلومی کار کرده اند و اصلا قابل مقایسه با اجناس استوک نمی باشند و طبعا قیمت پایین تری نسبت به کالاهای استوک دارند .

اما در بازار ایران گاهی برخی معدود فروشندگان اقدام به فروش کالاهای دست دوم به عنوان کالاهای استوک و حتی کالای نو میکنند . این محصولات را رفرش یا اورهال میکنند و با الصاق پلاکت های جدید اقدام به فروش این محصولات میکنند

گیربکس خورشیدی نیز جدا از این بحث نیست و حتی بین فروشندگان معروف و به اصطلاح بزرگ و معتبر نیز دیده میشود که این محصولات را با کلاه برداری و تقلب به فروش می رسانند ، حتی دیده شده که محصولات بی کیفیت چینی را به جای محصولات اروپایی ، آمریکایی و حتی ترکیه ای به فروش میرسانند . ( منظور از کالای بی کفیت چینی تمامی این محصولات نیست ، گیربکسهای خورشیدی بدون لقی چینی دارای برندهای معتبری می باشد )

ما در فروشگاه درویش ( زیر مجموعه گروه صنعتی درویش ) با واردات مستقیم کالای باکیفیت اروپایی و آمریکایی این تضمین را به مشتریان خود میدهد که محصولات فروشگاه ما همگی کالاهای نو و در نهایت استوک بوده و هیچ کالای دست دویی در این فروشگاه به فروش نمیرسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *