گیربکس خورشیدی سروو موتور

نمایندگی رسمی فروش انواع گیربکس خورشیدی سروو موتور  ، لطفا جهت دریافت مشخصات فنی و استعلام موجودی و قیمت محصولات با شماره های زیر تماس بگیرید

 

توضیحات

گیربکس خورشیدی سروو موتور Servo motor 

سروو موتورها برای مدت طولانی وجود داشته اند و در بسیاری از کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اندازه کوچکی دارند، اما از نظر انرژی بسیار کارآمد هستند. این ویژگی ها به آنها اجازه می دهد تا برای کار با ماشین های اسباب بازی کنترل از راه دور یا رادیویی، روبات ها و هواپیماها استفاده شوند. سروو موتورها همچنین در کاربردهای صنعتی مانند گیربکس خورشیدی، رباتیک، تولید درون خطی، داروسازی و خدمات غذایی استفاده می شوند.

مدار سروو درست در داخل واحد موتور ساخته شده است و دارای یک شفت قابل موقعیت است که معمولاً به یک چرخ دنده مجهز است. موتور با یک سیگنال الکتریکی کنترل می شود که میزان حرکت شفت را تعیین می کند.

عملکرد سروو چگونه است؟

سروو موتور یا سروو موتور، در ساده ترین حالت، یک دستگاه الکترومکانیکی مستقل است که امکان کنترل موقعیت یابی قدرتمند و دقیق را فراهم می کند. سروو موتورها معمولا حداقل از یک موتور الکتریکی، یک گیربکس، یک پتانسیومتر، یک برد کنترل کوچک و یک شفت خروجی تشکیل شده اند. سروو موتورها در مقادیر گشتاور بالا به سرعت بالایی دست می یابند. آرام در سرعت های بالا. استفاده از رمزگذار دقت و وضوح بالاتری را با کنترل حلقه بسته ارائه می دهد

سروو موتورها نوعی موتور الکتریکی (محرک چرخشی) هستند که امکان کنترل دقیق موقعیت، سرعت و شتاب را فراهم می کنند. آنها از یک سیستم حلقه بسته استفاده می کنند، به این معنی که یک دستگاه بازخورد (مانند یک رمزگذار) وجود دارد که با کنترلی مانند کنترل ماشین CNC ارتباط برقرار می کند.

برای به حرکت در آوردن این موتورها از مغناطیس کنترل شده توسط الکتریسیته استفاده می شود. تعداد قطب های مغناطیسی بر ویژگی های موتور به عنوان یک کل تأثیر می گذارد: هرچه تعداد قطب ها کمتر باشد سریعتر می تواند بچرخد، اما گشتاور قابل دسترسی کمتر خواهد بود و بالعکس. سروو موتورها از جریان AC یا DC استفاده می کنند. در AC، سرعت با فرکانس ولتاژ تعیین می شود، در حالی که سرعت به طور مستقیم با ولتاژ DC متناسب است. موتورهای برس خورده از مواد رسانا در داخل اسلاید سیلندر در برابر کموتاتور هنگام چرخش استفاده می کنند. موتورهای براشلس منحصراً از برق استفاده می کنند. سروو موتورها همچنین می توانند شفت توپر یا توخالی باشند.

برای درک کامل نحوه عملکرد سروو، باید نگاهی به زیر کاپوت بیندازید. در داخل یک تنظیم بسیار ساده وجود دارد: یک موتور DC کوچک، پتانسیومتر و یک مدار کنترل. موتور توسط چرخ دنده ها به چرخ کنترل متصل می شود. با چرخش موتور، مقاومت پتانسیومتر تغییر می کند، بنابراین مدار کنترل می تواند دقیقاً میزان حرکت و در کدام جهت را تنظیم کند.

هنگامی که شفت موتور در موقعیت مورد نظر قرار گرفت، برق عرضه شده به موتور متوقف می شود. در غیر این صورت، موتور در جهت مناسب چرخانده می شود. موقعیت مورد نظر از طریق پالس های الکتریکی از طریق سیم سیگنال ارسال می شود. سرعت موتور متناسب با تفاوت بین موقعیت واقعی آن و موقعیت مطلوب است. بنابراین اگر موتور نزدیک به موقعیت مورد نظر باشد، به آرامی می چرخد، در غیر این صورت سریع می چرخد. به این کنترل تناسبی می گویند. این بدان معنی است که موتور فقط به همان اندازه که برای انجام وظیفه لازم است کار می کند.

سیستم های سروو، به طور خاص، به گیربکس هایی نیاز دارند که می توانند نه تنها گشتاور بالا با اینرسی اضافه کم، بلکه دقت و سفتی بالا را نیز تامین کنند. … درگیر شدن مداوم چرخ دنده های سیاره ای به این معنی است که بار توسط چندین دندان تقسیم می شود و به طرح های سیاره ای اجازه می دهد تا بارهای گشتاور بالا را منتقل کنند.

بنر گیربکس خورشیدی Servo motor

کاربردهای سروو موتور چیست؟

  1. سروموتور ها اندازه کوچکی دارند، اما از نظر انرژی بسیار کارآمد هستند. این ویژگی ها به آنها اجازه می دهد تا برای کار با ماشین های اسباب بازی کنترل از راه دور یا رادیویی، روبات ها و هواپیماها استفاده شوند. سروو موتورها همچنین در کاربردهای صنعتی، رباتیک، تولید درون خطی، داروسازی و خدمات غذایی استفاده می شوند.
  2. در طیف گسترده ای از کاربردها از ماشین آلات صنعتی گرفته تا مکانیسم های روزمره در ساختمان ها یا دستگاه ها استفاده می شوند. این تنوع درک نحوه انتخاب یک سروو موتور و درک عواملی که باید در هنگام انجام این کار در نظر گرفته شود را مهم می کند. یکی از مهم ترین کاربردهای آنها استفاده در انواع گیربکس ها می باشد . وقتی نیاز به حجم کم و در عین حال به لقی کم نیاز باشد استفاده از گیربکس های خورشیدی پیشنهاد می شود .
  3. سرووها در هواپیماهای رادیویی برای قرار دادن سطوح کنترلی مانند آسانسور، سکان، ربات راه رفتن یا گیره‌های عملیاتی استفاده می‌شوند. سروو موتورها کوچک هستند، مدارهای کنترل داخلی دارند و نسبت به اندازه خود قدرت خوبی دارند.
  4. در خدمات غذایی و دارویی، ابزارها برای استفاده در محیط‌های خشن‌تر طراحی شده‌اند، جایی که پتانسیل خوردگی بالا است، زیرا در فشارها و دماهای بالا شسته می‌شوند تا استانداردهای بهداشتی دقیق حفظ شود. سرووها همچنین در تولید درون خطی استفاده می‌شوند، جایی که تکرار زیاد و در عین حال کار دقیق ضروری است.

دیگر محصولات : گیربکس سیاره ای بروینی

مزایا و معایب سروو موتورها

  • توان خروجی بالا نسبت به اندازه و وزن موتور.
  • رمزگذار دقت و وضوح را تعیین می کند.
  • بازدهی بالا. در بارهای سبک می تواند به 90٪ نزدیک شود.
  • نسبت گشتاور به اینرسی بالا. سروو موتورها می توانند به سرعت بارها را شتاب دهند.
  • دارای 2-3 برابر قدرت مداوم بیشتر برای دوره های کوتاه.
  • دارای گشتاور نامی 5-10 برابر بیشتر برای دوره های کوتاه.
  • سروو موتورها در مقادیر گشتاور بالا به سرعت بالایی دست می یابند.
  • آرام در سرعت های بالا.
  • استفاده از رمزگذار دقت و وضوح بالاتری را با کنترل حلقه بسته ارائه می دهد.

مهمترین معایب سروو موتور عبارتند از

  • برای تثبیت حلقه بازخورد نیاز به تنظیم دارد.
  • سروو موتور زمانی که چیزی خراب شود غیرقابل پیش بینی می شود. بنابراین، مدارهای ایمنی مورد نیاز است.
  • کنترل کننده پیچیده نیاز به رمزگذار و پشتیبانی الکترونیکی دارد.
  • حداکثر گشتاور به یک سیکل کاری 1% محدود می شود. سروو موتورها ممکن است در اثر اضافه بار مستمر آسیب ببینند.
  • گیربکس ها اغلب برای انتقال قدرت در سرعت های بالاتر مورد نیاز هستند.
  • هزینه کلی سیستم بالاتر و هزینه نصب یک سیستم سروو موتور ممکن است به دلیل نیاز به اجزای بازخورد بیشتر از یک موتور پله ای باشد.

بنر گیربکس سروو موتور

فاکتورهای مهم در انتخاب سروو موتور

انتخاب سروو موتور مناسب با درک کاربرد، تعیین ویژگی های حرکت، نحوه حرکت و سرعت آن شروع می شود. از آنجا، سرعت و گشتاور مورد نیاز کلیدی را می توان تعیین کرد که به طور قابل توجهی انتخاب موتورها را محدود می کند. عوامل دیگری مانند محیط، کارایی، دقت و دنده باید در نظر گرفته شوند. البته ترتیب و اولویت هر یک از این موارد می تواند بسته به کاربرد متفاوت باشد.

فرآیند محاسبه و انتخاب یک موتور سروو برای یک برنامه یا سیستم اغلب به عنوان سایزینگ شناخته می شود. این به این دلیل است که مهم ترین فرمول ها، روابط بین سرعت و گشتاور، کاربرد اساساً تعیین می کند که موتور چقدر باید بزرگ باشد و چگالی نیروی نسبی آن. برای محاسبه این موارد، فاکتورهای کاربردی مانند وزن محموله، مسافت و سرعت چرخه، و استراحت/خنک کردن بین حرکات باید تعیین شوند. این به عنوان چرخه وظیفه نیز شناخته می شود.

هنگامی که کاربرد مشخص شد، شناسایی حداکثر گشتاور، گشتاور پیوسته و سرعت مورد نیاز موتور به طور چشمگیری محدود می کند که کدام موتور مناسب است. هنگام انتخاب سروو موتور، گشتاور و سرعت دست به دست هم می دهند. منحنی‌های گشتاور ابزاری هستند که برای نشان دادن این رابطه استفاده می‌شوند و نشان می‌دهند که چه زمانی می‌توان گشتاور و سرعت نسبی را به طور همزمان حفظ کرد، چه به‌طور پیوسته یا متناوب.

دو عبارت مفید دیگر برای دانستن گشتاور در سروو موتورها و منحنی گشتاور عبارتند از: گشتاور نامی و سرعت نامی. گشتاور نامی حداکثر گشتاوری است که یک موتور می تواند به طور پیوسته تولید کند – روی خط تقسیم کننده مناطق پیوسته و متناوب – و سرعت نامی حداکثر سرعتی است که گشتاور نامی در دسترس است.

گشتاور پیوسته : گشتاور پیوسته که به عنوان گشتاور میانگین مربعات ریشه (RMS) نیز شناخته می شود، میانگین وزنی گشتاور در طول یک چرخه کامل است. این باید در ناحیه پیوسته منحنی گشتاور بیفتد تا بتواند سرعت مورد نیاز را حفظ کند.

حداکثر گشتاور : اوج گشتاور بیشترین گشتاور مورد نیاز در هر نقطه در طول چرخه است. در حالت ایده آل، اوج گشتاور در ناحیه متناوب منحنی گشتاور است، زیرا آنقدرها پایدار نیست. اگر اوج گشتاور مورد نیاز برنامه در ناحیه پیوسته موتور کاهش یابد، احتمالاً بزرگتر است.

سرعت : به همان اندازه که وزن بار هنگام انتخاب سروو موتور مهم است، دانستن سرعت مورد نیاز است، معمولاً بر حسب دور در دقیقه. به طور کلی، هر چه سرعت چرخش یک موتور معین بیشتر باشد، گشتاور ممکن کمتر است. قبلاً به قطب ها اشاره کردیم. تعداد قطب های کم به دلیل عوامل مختلف از جمله EMF عقب منجر به سرعت بالا و گشتاور کم می شود. هرچه چرخه به محدودیت‌های موتور نزدیک‌تر باشد، داغ‌تر می‌شود. موتوری باید انتخاب شود که بیش از حد گرم نشود، اما همچنین آنقدر بزرگ نباشد که مقرون به صرفه نباشد. هنگامی که این روابط مشخص شد، عوامل مهم دیگر، اما کمتر حیاتی، می توانند ایجاد شوند.

نسبت دنده : همه سروو موتورها دنده ندارند، اما بسیاری از آنها دنده دارند. با ظهور موتورهای درایو مستقیم، موتورهای دنده ای ابتدایی تر در نظر گرفته می شوند، اما می توان از آنها برای تقویت قابلیت های گشتاور یک موتور با تعداد قطب پایین استفاده کرد. در یک سیستم دنده ای، سروو موتور یک چرخ دنده راننده را می چرخاند که چرخ دنده دیگری را که نزدیک تر به محموله متصل است می چرخاند. (در یک سروو موتور می تواند بیش از یک جفت دنده وجود داشته باشد.) نسبت تعداد دندانه ها بین جفت دنده ها، نسبت دنده را فرموله می کند. هنگامی که این مورد برقرار شد، از معادله گشتاور استاندارد برای محاسبه گشتاور واقعی موتور استفاده می شود.

اینرسی : هنگامی که با چرخش سروکار داریم، شکل و جرم محموله زمانی که موتور و بار شتاب می گیرند یا جهت را تغییر می دهند، اینرسی ایجاد می کنند. موتور اینرسی خاص خود را در روتور دارد که در مقایسه با بار محموله اغلب ناچیز است و همچنین بار نیز وجود دارد که با هر اصطکاک در حرکت مانند پولی ها یا میزها افزایش می یابد. اینرسی را می توان زمانی استفاده کرد که یک مقدار گشتاور شناخته شده وجود نداشته باشد، زیرا جرم معادله F=ma هنگام برخورد با چرخش است.

دقت : دقت موتور درایو مستقیم از نظر مکانیکی محدود نمی شود، به این معنی که موتور به همان دقتی که بازخورد استفاده می کند کار می کند. گفته می‌شود، رمزگذار معمولاً بیشتر بر اساس آنچه که در ساختار مکانیکی کلی جا می‌گیرد به جای نتیجه عملکرد موتور انتخاب می‌شود.

عوامل محیطی : عوامل محیطی بر انتخاب کلی تأثیر می گذارد زیرا اگر محیط با دمای اتاق استاندارد متفاوت باشد، عملکرد موتور تغییر می کند. به عنوان مثال، هر چه دمای محیط بالاتر باشد، گشتاور پیوسته کمتری ممکن است. در شرایطی که دمای محیط بالا و/یا گشتاور مداوم مورد نیاز است، خنک کننده مایع گزینه خوبی است، اما باید از تماس مستقیم با مکانیک موتور و اتصال اجتناب شود.

سایر عوامل محیطی شامل آلودگی و ارتعاش است که می تواند در مکان هایی مانند کارخانه های کاغذ، سکوهای نفتی یا کارخانه های فولاد رایج باشد. موتورهای تخصصی، درجه بندی شده، آب بندی و ادغام به طور خاص برای این کاربردها ساخته شده اند.

بهره وری : راندمان یک سروو موتور به این معناست که چقدر جریان برای دستیابی به مقدار گشتاور ثابت لازم است. این به عنوان ثابت گشتاور (Kt) نامیده می شود و می توان آن را در برگه های اطلاعات موتور یافت.

سیم پیچ ها به روش های مختلف سیم پیچی سیم پیچ ها نسبت به یکدیگر (به صورت سری یا موازی) اشاره دارد و گزینه های مختلف سیم پیچی معاوضه های زیر را به همراه دارد: سیم پیچ هایی با راندمان جریان بیشتر دارای قابلیت سرعت کمتری هستند، در حالی که سیم پیچ هایی با قابلیت سرعت بالاتر دارای قابلیت های کمتری هستند. بازده فعلی هنگامی که سرعت مورد نیاز مشخص شد، سیم پیچ بر اساس انتخاب کارآمدتر در حالی که هنوز به سرعت های مورد نیاز می رسد، خواهد بود.

انواع سرو موتور

دو نوع سروو موتور وجود دارد – AC و DC. سروو AC می تواند نوسانات جریان بالاتری را تحمل کند و در ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. سرووهای DC برای نوسانات جریان بالا طراحی نشده اند و معمولاً برای کاربردهای کوچکتر مناسب تر هستند. به طور کلی، موتورهای DC ارزان تر از همتایان AC خود هستند. اینها همچنین موتورهای سروو هستند که به طور خاص برای چرخش مداوم ساخته شده اند، و آن را راهی آسان برای حرکت ربات شما می کنند. آنها دارای دو بلبرینگ در محور خروجی برای کاهش اصطکاک و دسترسی آسان به پتانسیومتر تنظیم نقطه استراحت هستند.

انواع متداول سروو گیربکس عبارتند از:

خورشیدی: برای استحکام بالا، فشردگی و گشتاور بالا سیستم.

اریب مارپیچی: برای اندازه های بزرگتر، تطبیق پذیری بهتر و راندمان بالاتر.

هیبریدی: برای کاربردهایی که به بهترین ویژگی های گیربکس سیاره ای و مارپیچی مخروطی نیاز دارند.

Bevel Helical: برای کاهش اندازه و کارایی فضا.